Όσο περίεργο και αν σας ακούγεται, μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένα τρόφιμα και ποτά μπορεί να επηρεάσουν τις εποχιακές αλλεργίες, ειδικά την άνοιξη.

 

Ένας από τους λόγους είναι ότι ορισμένες τροφές περιέχουν ισταμίνες, ουσίες που μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν τις αλλεργίες. Μια καλή επιλογή για τη μείωση των συμπτωμάτων της αλλεργίας, εκτός από τα φάρμακα, είναι η αποφυγή αυτών των τροφίμων που χειροτερεύουν την κατάσταση.

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα μπορεί να μπερδέψει τις φυτικές πρωτεΐνες που περιέχονται σε ορισμένα φρούτα και λαχανικά με τη γύρη, προκαλώντας αυτό που ονομάζεται διασταυρούμενη αντίδραση στο σώμα. Αυτή η αντίδραση αυξάνει τα συμπτώματα αλλεργίας, όπως η φαγούρα στα χείλια, το στόμα και το λαιμό λίγο μετά την κατανάλωση τροφών σε ακατέργαστη μορφή.

Το μαγείρεμα, το ψήσιμο και η κονσερβοποίηση των φρούτων και λαχανικών μπορούν να καταστρέψουν τις πρωτεΐνες που προκαλούν διασταυρούμενες αντιδράσεις και με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να συνεχίσουμε να τα απολαμβάνουμε και κατά τη διάρκεια της σεζόν που εμφανίζονται οι αλλεργίες.

Ορισμένες τροφές πυκνώνουν τη βλέννα που παράγει το σώμα. Η βλέννα παράγεται ως άμυνα απέναντι στις δυνητικά επιβλαβείς ξένες ουσίες και θα πρέπει να είναι διαυγής και σε υγρή μορφή ώστε να απελευθερώσει τον οργανισμό από τα αλλεργιογόνα. Όταν η βλέννα πυκνώνει,  τα αλλεργιογόνα παγιδεύονται μέσα στο σώμα και δεν μπορούν να βγουν μέσω της μύτης ή του στόματος. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα πυκνώνουν τη βλέννα και εκείνη με τη σειρά της, ερεθίζει το λαιμό.

Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση περιέχουν ή ενδέχεται να προκαλέσουν τον οργανισμό να παράξει μια ουσία που ονομάζεται ισταμίνη η οποία απελευθερώνεται φυσικά όταν προσπαθεί να καταπολεμήσει τα αλλεργιογόνα. Η ισταμίνη προκαλεί κλασικά εποχιακά συμπτώματα αλλεργίας, όπως φτάρνισμα, συριγμό και φαγούρα στα μάτια και τη μύτη. Αποφεύγοντας τρόφιμα πλούσια σε ισταμίνη, όπως π.χ. τυριά, επεξεργασμένα κρέατα, καπνιστά ψάρια, αποξηραμένα φρούτα, μανιτάρια, αβοκάντο, μελιτζάνα, ντομάτα, ξινή κρέμα και τρόφιμα που περιέχουν ξύδι, μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των ανεπιθύμητων αυτών συμπτωμάτων. Τα αλκοολούχα ποτά, επίσης, ιδιαίτερα το κρασί και η μπύρα προωθούν την παραγωγή ισταμίνης.

Εάν πάσχετε από εποχιακή αλλεργία και θέλετε να διαχειριστείτε καλύτερα τα συμπτώματα, δείτε παρακάτω ποιες τροφές είναι καλό να αποφεύγετε να καταναλώνετε όταν είστε σε έξαρση:

  • Μαϊντανός: Αν είστε αλλεργικοί σε γύρη δέντρων αποφύγετε το μαϊντανό. Είναι γνωστό ότι επιδεινώνει τις εποχιακές αλλεργίες.
  • Ντομάτες: Πλούσιες σε ισταμίνες μπορεί να είναι μια κακή επιλογή κατά τη διάρκεια της περιόδου έξαρσης της αλλεργίας.
  • Αμύγδαλα: Αποφύγετέ τα, όπως και όλα τα προϊόντα τους όπως το γάλα αμυγδάλου, το αλεύρι ή μπισκότα και γλυκά που τα περιέχουν.
  • Μπανάνες: Αν βήχετε και φτερνίζεστε, μάλλον θα πρέπει να την αποφύγετε, καθώς επιδεινώνει τα συμπτώματα των αλλεργιών, ιδιαίτερα από αγριόχορτα.
  • Σέλινο: Και αυτό επιδεινώνει τα συμπτώματα των αλλεργιών από γύρη δένδρων και αγριόχορτων.
  • Χαμομήλι: Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του βήχα κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής, αλλά, εάν είστε αλλεργικοί στα αγριόχορτα, καλύτερα να το αποφύγετε.
  • Κρασί: Επειδή φτιάχνεται από τη ζύμωση των σταφυλιών, το κρασί είναι πλούσιο σε αλλεργιογόνες ισταμίνες. Περιέχει επίσης θειώδη άλατα τα οποία μπορούν να προκαλέσουν άσθμα και άλλα συμπτώματα που μοιάζουν με αλλεργία.
    • Σέλινο: Και αυτό επιδεινώνει τα συμπτώματα των αλλεργιών από γύρη δένδρων και αγριόχορτων.
    • Χαμομήλι: Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του βήχα κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής, αλλά, εάν είστε αλλεργικοί στα αγριόχορτα, καλύτερα να το αποφύγετε.



    Πηγή: itrofi.gr